Tuesday, June 26, 2007

Zero-G

My most amazing experience I've ever had in my life, was during my ZERO-G training! The stunts we were able to do were just mind boggling and no words can express the sensations I felt...!! My parabolic flight on June 9, I was able to float in mid-air with my hair standing on end, do slow motion acrobatic somersaults, eat floating M&Ms, drink floating blobs of water, crawl up the wall, onto the ceiling and crawl back down again like Spider Woman...!!

I could also zoom around like Superman or ricochet off the wall like a stray bullet...!! It was just amazing what we could do 'without' gravity. One thing we were not aware of was that the water still floating around the cabin, came splashing down onto our faces, when we hit gravity. Luckily, I was wearing my waterproof mascara!

I couldn't have survived all the stunts without my magic pill, specially formulated for motion sickness as designed by the NASA Doctors to prevent vomiting in the "Vomit Comet" during training. The pill gave me a few side effects, like drowsiness in the beginning, perky during training, thirsty and feeling tipsy by the end of the day. But the thirsty part was cured towards the end of our training by free flowing Champagne. We were all presented with our Zero Gravity Certification and had an awesome & tipsy celebration.

無重狀態訓練 在我一生人入面,最驚險的經驗就是這次無重狀態訓練。 我們做的所有驚險動作都令人極為驚訝,我的感覺簡直是「非筆墨所能形容」。6月9日,我進行了一連串的拋物線形的飛行動作,我在半空中飄浮、我的頭髮全都飄起來、我又好像一個雜技人一樣表演翻筋斗、吃飄浮著的朱古力豆、由牆壁爬上天花板,就好像蜘蛛俠的樣子。

我的感覺就好像一個超人一樣,最令人驚喜的就是我們所做的都是處於無重狀態之下。有一件十分有趣的事就是當我們降落地面而沒有處於無重狀態的情況下,所有水都從空中灑在我們的臉上,幸好,我當時用了防水的睫毛液!哈哈!

假如我沒有NASA醫生處方的「魔法藥丸」,即是我的止嘔丸,我一定不能夠生存下來。那些藥丸都會產生一止副作用,最初開始時我會覺得比較疲倦,中段的時間我會有點活躍的,尾段的時候我會感到很口渴和搖搖晃晃的。不過最口渴的問題最後被解決,因為我們可以飲用免費的香檳。我們在課程結束後,獲頒贈一張無重狀態證書及一個場面盛大的慶祝會







Please click here if you cannot view the video clip

0 Comments:

Post a Comment

<< Home